
Meepraten en meebeslissen van cliënten bij Lunet ook in 2025 onderwerp van gesprek
Meedoen, meepraten en ertoe doen. Bij Lunet maken we hier steeds vaker en steeds meer werk van.
Als we kijken naar het afgelopen jaar, zien we positieve dingen: cliënten praten steeds vaker mee over de dingen die voor hen belangrijk zijn.
Ze geven hun mening over zaken die hun direct aangaan.
Dat doen ze onder andere in de formele cliënt medezeggenschapsraden.
Deze raden bij elkaar – centraal, regionaal en lokaal – vormen de formele medezeggenschapsopbouw.
Instemming op medezeggenschapsopbouw gaat volgende ronde in
Op dit moment zit de medezeggenschapsopbouw en de bijbehorende medezeggenschapsregelingen in een ontwikkelings fase.
Daar zijn clienten en hun vertegenwoordigers ook mee betrokken.
Er zijn aangepaste voorstellen en die zijn door de meeste raden goed ontvangen. Met de paar raden die het er nog niet mee eens waren, gaan we binnenkort nog mee om tafel.
Dat de formele (officiele) kant van de medezeggenschap nog even moet wachten, betekent niet dat meepraten en inspraak stilstaan.
Op steeds meer plekken is het oog van de client leidend in de stappen die we nemen.
Onder andere door het groepsoverleg. Ons team van consulenten medezeggenschap helpen hierbij.
Ook het team van ervaringsdeskundigen, ervaringsdelers en clienten van Buro MaXX helpen ons om de juiste koers te volgen.
Wat kunnen we voor elkaar betekenen?
In 2025 willen we opnieuw de verbinding versterken tussen Lunet en onze clienten.
Dit doen we doormiddels gesprekken te voeren over de '7 van het goede leven'.
We willen samen werken aan een toekomst waar eigen regie, meedoen en zelfvertrouwen voorop staat.
'Samen' betekent in dit geval clienten, familie, vrijwilligers, netwerken en medewerkers van Lunet.
We vinden dat het een gezamenlijke taak is om een plek te creëren waar leren en fouten maken mogelijk zijn.
Een leefomgeving waar clienten zich kunnen ontwikkelen in grote en kleine stappen.