
Een betekenisvolle baan in de horeca van De Herberg
Op donderdag 26 juni kwamen de cliëntmedewerkers van dagbestedingsteam Horeca Herberg bij elkaar voor een studieochtend. Onder ander hygiëne, huisregels, omgang en communicatie kwamen aan bod.
Dit team van clientmedewerkers is ongeveer een jaar geleden gestart in de horeca van De Herberg. De ambitie was destijds om De Herberg om te vormen van een 'bedrijfskantine’ naar een mooie dagbestedingsplek.
Dit is al grotendeels behaald en het is mooi om te zien dat het werkt. Cliënten helpen mee met het voorbereiden van de lunch tot poetswerkzaamheden en van bediening tot achter de bar bij feestjes. Leuke afwisseling en een mooie leer- en werkomgeving.
Dagbestedingsteam Horeca Herberg zorgt - in samenwerking met team Horeca Herberg dat bestaat uit 6 vaste krachten en daarnaast een aantal vaste oproepkrachten - dagelijks voor een prima product en professionele bediening.
Cliënten kunnen hier proeven aan het werk en mee participeren. Veelal op trede 3 à 4 van de participatieladder.
Cliëntbegeleiders dagbesteding Marjolijn Staals (3e van links)en Ingrid Jacobs (5e van links) en meewerkend coördinerend begeleider Elise de Groot (midden) zijn maar wat trots op 'hun' nieuwe collega's en de mooie combinatie van horeca en dagbesteding. Op naar nog vele mooie jaren erbij.