Het is erg warm. Daarom is het Nationaal Hitteplan van kracht

Het Nationaal Hitteplan is van kracht.
Dit betekent dat het een aantal dagen heel warm is in Nederland.

Het hitteplan is er om mensen te helpen en te beschermen tegen de warmte.
Vooral voor mensen die sneller last krijgen van hitte, zoals ouderen en mensen die ziek zijn.

Bij Lunet vinden we het belangrijk dat jij je goed voelt. Daarom letten we extra goed op elkaar.

Wat kun je doen?

  • Drink genoeg water (ook als je geen dorst hebt).
  • Doe rustig aan als het warm is.
  • Blijf zoveel mogelijk op een koele plek.
  • Houd gordijnen dicht als de zon naar binnen schijnt.
  • Ga bij voorkeur ’s ochtends of ’s avonds naar buiten.
  • Vraag hulp als je je niet goed voelt.

Meer informatie
Wil je meer informatie over wat je kunt doen tegen de warmte? 
Kijk dan op de website van Steffie.

Heb je vragen of maak je je zorgen?
Begeleiders en medewerkers van Lunet helpen je om goed met de warmte om te gaan.
Voel je je niet lekker? Zeg het dan tegen je begeleider.