Cliënt-vertrouwenspersonen
Een probleem of klacht kun je altijd bespreken met de begeleiding, vrienden of familie. Maar soms wil je liever niet met hen praten of kom je er samen niet uit.
Dan kun je contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon (CVP). Dit zijn deskundige mensen die je ook kunnen helpen bij het indienen van een klacht.
Opkomen voor jouw belangen
De CVP staat naast jou en komt op voor jouw belangen. De CVP luistert naar je en samen beschrijven jullie jouw klacht.
De CVP maakt ook de inschatting of bemiddeling van de klacht door een CVP, de interne klachtencommissie of de externe geschillencommissie wordt opgepakt. De CVP kan je hier meer over vertellen.
Wat doet de CVP?
De cliëntvertrouwenspersoon:
- komt op voor jouw belangen.
-
geeft je hulp en advies over je probleem of klacht.
-
geeft je advies over hoe en waar je jouw klacht kunt indienen.
-
kan je helpen bij beschrijven en het indienen van je klacht.
- of gewoon even naar je luisteren als je daar behoefte aan hebt.
In de folder Wat doe je bij een klacht lees je hoe je opneemt met de CVP.